Lunch-öring

Östlig vind 5ms stod det på klart.se,  jaha då va de bara och försöka hitta något nytt ställe som hade östlig pålandsvind. Har inte så många sådana på lager då jag inte haft bil tidigare säsonger. Hittade ett nytt ställe som såg lovande ut på kartbilderna. Gick först fel, så gångturen tog en halvtimma dit jag skulle. Men det var otroligt vackert så de var det värt. Vinden hade inte riktigt kommit igång än kl 10, fick två under måttet på lite sporadiska ställen, men det kändes som jag kanske valt fel ställe, skulle det bli som gårdagen med bara småfisk?  Fiskade av en klockren vik med bra djup och botten men inte ett ryck i linan. Verkade som de stora lös med sin frånvaro. Blev faktiskt lite förvånad när jag sedan träffar 2 andra fiskare på denna avlägsna plats, de hade fått ett par öringar också. Började blåsa upp nu och vinden pumpade in vatten mot viken som prognosen sagt. Då klev det på en 51cm i fin form, något luftsprång senare får jag på kameran och här är resultatet:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0