Pilot 111 fishery Bang Pakong, Thailand.



Sitter pa hotellet i Bangkok och tar igen mig efter en heldags fiske utanfor staden i ett omrade som heter Bang Pakong hyrde en taxi for 1200 baht for en dag och drog dit.
Ett riktigt kott fiske ala Put n take style inte riktigt min grej men en rolig upplevelse fisken som sattes i  dom olika dammarna som sag ut som ett gammalt risfalt var Barramundi (eller Seabass?) och Snakeheads. Fisket gick trogt for mig da fiskestilen som dom popper fiskande Thaiarna korde skilde sig lite fran min. Det blev en hyfsad fisk efter ett par timmars notande i 30 grader och sol, som tur var sa blaste den en del och olen man kunde kopa i restaurangen svalkade ju en hel del!



God fiskelycka?



Ratt tilltufsad efter fighten.



Allt for denna gangen, far se om det kanske blir en fiske tur i havet innan vi ska hem igen aker tillbaka till Krabi i mogon, Peter

Kommentarer
Postat av: emil

Käka du upp firren? eller vart gjorde du av den?

/emil

2010-01-13 @ 14:34:43
URL: http://www.feskebloggen.com/
Postat av: Peter

Han fick simma tebax, man kunde ta upp den och grilla den pa plats men var ratt osugen pa det kandes inte som det renaste vattnet precis!

2010-01-14 @ 05:27:53
Postat av: Herr D

Ser ut som du har roligt fiske ändå over there. Lite värme här hemma skulle inte skada men si det kommer väl med tiden. Skitfiske på dig :

2010-01-15 @ 21:32:22
URL: http://www.b3fiske.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0