Morgonfiske efter havets guld

Den minste
Den störste
Ställde klockan på 6 kvällen innan, inställd på fiske, vaknade jävligt seg men började tänka på att jag inte fiskat på några veckor och det hade vart gött med lite spöböjj. Kroppen började nu vakna till liv när jag såg mig själv drillandes på stället jag skulle till. Nu kunde jag inte längre somna om, som var min första tanke efter jag snoozat.
Cykelturen tog 25 minuter, var framme strax innan 7. Femte kastet smällde det på en 40 cm:are som jag först trodde var över måttet med tanke på det vilda hugget. Såg även en 50-60 cm hö hoppa nån meter upp, med sådär sprattlande stjärt, men den behagade inte att bita när jag kastade åt det hållet. Tror han såg mig och bestämde sig för att dra därifrån sen. Någon timme senare så fick jag en lite mindre än den första men ändå fet o fin men inte lovlig, även denna trodde jag var över måttat.
/// Aleksi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0